۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳

مدیرکل هواشناسی البرز:

بارش برف در البرز تا پنجشنبه ادامه دارد/ احتمال سقوط بهمن

بارش برف در البرز تا پنجشنبه ادامه دارد/ احتمال سقوط بهمن

کرج - مدیرکل هواشناسی البرز گفت: بارش متناوب باران تا عصر روز پنجشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تقویت سامانه بارشی در استان البرز است که بر این اساس بارش متناوب باران و برف از امروز چهارشنبه ظهر تا عصر روز پنجشنبه هفته جاری عصر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی موجود استان البرز برای امشب و فردا کاهش موقت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

البرز در وضعیت هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد در این استان بیان کرد: به دلیل تقویت جبهه گرم و سامانه بارشی که به موجب آن شاهد بارش متناوب برف خواهیم این هشدار صادر شد.

وی با بیان اینکه این امر کل استان را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: به موجب شرایط موجود بارش باران و برف، مه‌آلودگی و تگرگ مورد انتظار است.

بهارونداحمدی خاطرنشان کرد: با ادامه فعالیت این سامانه موج بعدی بارش‌ها از جمعه اواخر وقت تا شنبه ظهر به صورت برف ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم منتقل‌کردن نهاده‌ها و ادوات کشاورزی به اماکن سقف‌دار برای پیشگیری از خسارت باران و برف و عدم استهلاک و زنگ‌زدگی ماشین‌آلات گفت: همچنین توصیه می‌کنیم کانال‌های انتقال آب و جوی‌های آبیاری در باغات به دلیل به بارش‌ها پاکسازی شود.

مدیرکل هواشناسی البرز اظهار کرد: عشایر از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین از توقف در دامنه کوه‌ها به دلیل احتمال ریزش سنگ، رانش کوه و سقوط بهمن پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه هوای امروز البرز ابری همراه با مه رقیق است و به تدریج شاهد بارش باران و برف خواهیم بود، هوا نیز آلوده خواهد ماند، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۷ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۳ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۴ متر بر ثانیه است.

آلودگی هوا کاهش می‌یابد

بهارونداحمدی بیان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز نیمه‌ابری تا ابری، مه‌آلود و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف خواهد بود، همچنین شاهد کاهش موقت آلاینده‌ها خواهیم بود.

وی در پایان به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5097704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha